Ремонт на дупки в София застрашава шофьорите (ВИДЕО)

След обилните снеговалежи през последния месец, всяко топене на снега откриваше на повърхността нови дупки и пукнатини навсякъде из софийските улици. Отдавна столичани не бяха виждали състоянието на пътната настилка толкова окаяно. В мобилното приложение – Civi бяха получени десетки сигнали от граждани, както за отворили се малки пукнатини, така и за огромни „кратери“, част от които Столична община обеща, че ще оправи веднага.

Въпреки бързата реакция на общината по част от сигналите на граждани, не може да не се коменитарт кадрите от видеото по-долу, на които се виджа как се извършва ремонт на дупки по разбития бул. България в посока Бояна.  Освен всякаква липса на безопасност  при извършване на ремонтните дейности, оставаме и скептични към използваната методология за попълване на дупки по време на дъжд. Кадрите по-долу са напарвени миналата седмица, по време на един от многобройните валежи.

 

Бюджети и ремонти по граждански сигнали

Общинската хазна е заделила 38 млн. лв. за запълване на дупки през 2018 г. Част от средствата ще бъдат използвани изкърпване на повредените участъци по столичните улици и булеварди след зимата. Справка на публичните договори за поддръжка на пътната настилка в София показва, че около 90,000 лв. на месец струва поддръжката на квартал Оборище, Сердика, Подуяне и Нови Искър. Експерти от Агенция Пътна Инфраструктура споделиха пред Civi, че качественото изкърпване на дупка (метър на метър) струва средно около 30 лв. Това означава, че в тези квартали могат да бъдат закърпвани около 3000 дупки на месец.

Дали обаче това се случва реално? Именно заради нарушения – договорите на няколко фирми за поддръжка на пътната настилка бяха развалени от Столична община в края на 2017г. Не оставайте безучастни, за да може дупките, за които всички ние плащаме  пряко и косвено да не остават скрити от фирмите, които са отговорни да полагат „системни грижи за осигуряване на целогодишна нормална експлоатация на пътищата“, както е по наредбата на Столична община. Един от начините за осъществяване на този контрол е като изпращате снимки през мобилното приложение – Civi.

Опасни ремонти

Обезопасяване на ремонтни дейности в България и Румъния

Ремонтите, спазвайки всички изисквания на технологията би трябвало да започнат веднага щом времето позволи, когато температурите се покачат над плюс 5 градуса и когато няма дъждове и сняг. Освен това е забранено извършването на каквито и да било работи по пътното платно, преди да бъдат поставени необходимите предупредителни пътни знаци и сигнализация на препятствията в обхвата на пътя съгласно постановките на Наредба No 3 от 16.08.2010г. за Временната организация и безопасността на движението при извършване на СМР по пътищата и улиците на Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Кадрите по-горе демонстрират безотговорност на фирмата, както към своите служители, така и към участващите водачи в пътното движение.

Няма коментари