Когато да предупредиш за дупка е по-скъпо от ремонта й

Дупка зейна на отвеждащата към сърцето на Велико Търново ул. „Христо Ботев“, а вместо да бъде оправена час по-скоро ямата стои обезопасена от седмици. Сумата , която от кметството са изхарчили, за да я оградят с конуси и очертаят с жълта боя за предупреждение на шофьорите пък е доста по-голяма от сметката за ремонта.

За кратера на пътя, който поема целия трафик от жители и гости на града през центъра, още в средата на май чрез мобилното приложение Civi, алармира desislava. Информацията и снимковия й материал са препратени към община Велико Търново. Вместо ремонт обаче, засега е направено само „обезопасяване“ с предупредителни конуси и очертания и то за втори път.

Наша справка показа, че цената на консумативите за пътна сигнализация е около 18 лв. на брой, а боята, която е използвана, за да се очертае, вместо ремонтира пропастта , заедно с консумативите, е около десет лева. „Операцията“ е направена два пъти в период само от една седмица, както личи и от кадрите към сигнала на Civi.

Два пъти по-евтино би струвало дупката просто да се ремонтира, вместо да се очертава. От община Велико Търново също доста лесно могат да го пресметнат.

Дупка във Велико Търново

Повече от седмица никой не оправя дупката в Центъра на Велико Търново, но пък два пъти кратерът е обозначаван, макар ремонтът му да е доста по-евтин.

Закърпването на дупка излиза 40 лв. на квадрат

Производството на един тон плътен асфалтобетон (по договор между фирмите за поддръжка и общината) струва около 100 лева. Полагането му, включително и транспортът, е в рамките на 22.94 лв. на тон. При тези параметри закърпването на дупки излиза между 30 и 40 лв. на кв. метър в зависимост от дебелината на полагания асфалт. А ако запълването на пукнатини става чрез по-модерния инжекционен метод, при който не се изрязва нарушената пътна настилка, цената е 500 лв., но за кубик впръскана асфалтова смес. Тоест, крайната сметка излиза почти същата.

Друга изключително болна тема за шофьорите са множеството пропаднали ревизионни шахти и улични оттоци. Техният ремонт също се оказва не чак толкова скъп – между 50 и 80 лв. за брой. Което ще рече, че с не повече от 8000 лв. биха могли да се поправят цели 100 шахти. Стига, разбира се, някой да разпореди. Играещите тротоарни плочки, които успешно препъват, а в дъждовно време и цапат пешеходците, могат да бъдат изцяло подменени срещу 31-33 лв. на кв. метър с включена доставка на материалите. Само че пари за такива екстри нямало.

По 383 лева за капак на шахта плаща община Велико Търново

Няма коментари