Често задавани въпроси

И техните отговори...

Привет, Civiлизовано общество!

Знаем, че една цел е по-лесно постижима, когато е споделена. Така и ние се борим заедно за каузата да подобрим средата, в която живеем.

Идеята за Civi се роди органично. Уморени от избягване на дупки, счупени шахти, предпазване от опасни кабели и лутане из неосветени улици, ние, хората зад приложението, решихме, че трябват действия и че гласът ни, гласът на обществото, ще бъде чут. Осъзнахме само, че в днешния дигитален свят ни липсва инструмент, който да ни позволи да избегнем бюрокращината и сигналите ни да достигат от телефона до правилната институция.

Искаме да направим България място, където институциите работят и проблемите на гражданите наистина са от значение. Колкото повече и по-задружни сме, толкова по-трудно е за общините да ни игнорират. Заедно можем да покажем, че гражданското общество в страната ни не спи и е непримиримо към нередностите.

В стремежа си да си помагаме взаимно събрахме на едно място въпросите, които най-често ни задавате. Те касаят не само подаването на сигнали, но и тяхното развитие и пътят им из институциите. Тук може да намерите и отговори на въпроси, които пряко касаят работата на приложението Civi и екипът, който стои зад него.

Civi e приложение, което е създадено за сигнали за нередности в градската среда. Платформата приема сигнали за проблеми от неспешен характер, чието решение би довело до трайно подобрение в бъдеще. Сигналите се подават в различни категории, които могат да бъдат видяни в самото приложение.

Civi е платформа, която помага да се обединим като гражданско общество и да посочим проблемите, така че институциите да нямат вариант да "пропуснат" нашите сигнали. Често разбирането на българските институции е, че подадените сигнали в социални мрежи не се отнасят за тях и много често тези сигнали не стигат до отговорните институции, реакцията закъснява или никога не идва. Със Civi нещата стоят по различен начин. Когато подадеш сигнал, той ще бъде входиран в общината и тя ще бъде длъжна да даде отговор кога ще започне отстраняване на проблема.

Civi e частна платформа, която не се финансира от нито една институция в България или от политическа партия. Civi не е предмет на обществена поръчка, публична покана или друг вид държавно финансиран проект. Амбицията на Civi e да стане глобална общност, която да помага не само на български граждани, но и граждани на други държави. Приемаме България като наша тестова територия, а и всички от екипа са мотивирани и амбицирани да дадат всичко от себе си, за да създадат един лесен и удобен инструмент за подаване на сигнали към институции в цял в свят.
Необходимо е да въведеш и трите си имена, написани на кирилица. Важно е снимката, която прилагаш, да илюстрира правилно проблема и да е направена лично от теб или твой приятел. Снимки, свалени от медии или онлайн граждански групи не се приемат, екранни снимки също. В сигнала трябва да е посочена и точната локация на проблема.
Напълно. Подадените три имена са видими само от наши служители, които по закон са администратори на лични данни. Имената ти достигат само и единствено до институцията, за която са предназначени. В приложението другите потребители виждат само псевдонима, който ти си избрал/а за себе си.
Натискаш големия червен бутон в долната част на приложението.
Избираш категорията, в която попада проблема
Избираш снимка от галерията на телефона си и натискаш "Напред"
Попълваш допълнителни детайли, които можеш да предоставиш, за да улесним екипа, който ще отстрани проблема
Натискаш "Изпрати"

За съжаление не. Сигнали се приемат само през мобилното приложение Civi - то е създадено именно с тази цел. Подавайки сигнал през приложението, ти като гражданин си гарантираш, че проблемът е изпратен до правилната институция, регистриран е и законовите срокове започват да текат.

Не приемаме всеки сигнал за достоверен. Civi разполага с контактен център от оператори. Когато се получи сигнал, първо се проверява достоверността на описания проблем и внимателно се разглежда снимковият материал. Проверява се дали локацията на снимката съвпада с реалното местоположение. Ако има съмнение за фалшив сигнал се прави директен контакт с човека, подал сигнала. Сигнали, в които липсва информация, или които не попадат в категориите, предложени в приложението, биват изтрити. Изградили сме процес, който постига необходимата ефективност.

Всеки постъпил през приложението сигнал се обработва от Контактния център на Civi. Той включва описание на проблема, както и правна обосновка, подготвена от екип юристи.

Civi е медиатор между гражданите и отговорните институции. Нашата роля е да изпращаме своевременно всички сигнали, постъпили през приложението, и да се грижим за добрата комуникация между страните. Това включва и редовно да информираме потребителите в самото приложение относно статуса на техния сигнал.

В Civi координираме комуникацията с всички институции по официален път. Изпратените сигнали се защитават с правна обосновка, която посочва на всяка една институция съгласно кой нормативен акт следва да предприеме действия. В случай на липса на реакция сигнализираме и на органа, който контролира съответната отговорна институция. По този начин автоматизираме процесите, предвидени в закона. Ние от Civi вярваме, че хората трябва да отстояват правата си и че ограничаването на именно тези права пречи на обществото ни.

Трудно е да се даде конкретен отговор на този въпрос. Екипът ни има грижата своевременно да изпраща всички сигнали. Когато един сигнал бъде изпратен до общината тя издава входящ номер - номерът, с който сигналът е регистриран в деловодството на самата община. От датата на издаване на този номер започва да тече 30-дневен срок, в който общината е длъжна да отговори. В случай, че някоя институция наруши определения от закона срок за отговор или реакция, Civi автоматично сезира по-висока инстанция, която да вземе отношение. Ако дадена институция, чрез своето действие или бездействие, наруши вменени с нормативен акт отговорности, то тогава по-висша инстанция ще ѝ нареди да изпълни задълженията си.

Ако няколко човека пуснат сигнал за едно и също нещо, то този сигнал бива обединен в един. Въпреки че проблемът е обединен, общината получава подадените сигнали от всички хора.

Когато пуснеш сигнал той се входира или самостоятелно, или колективно, заедно с натрупалите се подкрепящи към момента на изпращането. За всеки нов подкрепящ се изпраща отделен сигнал в общината.

Ако все пак не намирате отговор на Вашия въпрос, не се колебайте да се свържете с нас.
Приемам

За да работи Civi, ние съхраняваме потребителски данни. Civi.bg използва бисквитките на браузъра за да ви предостави адекватна и бърза работа с нашата страница. За да използвате Civi, трябва да се съгласите с Политика за бисквитките.