И техните отговори...
Привет, Civiлизовано общество!
Знаем, че една цел е по-лесно постижима, когато е споделена. Така и ние се борим заедно за каузата да подобрим средата, в която живеем.
Идеята за Civi се роди органично. Уморени от избягване на дупки, счупени шахти, предпазване от опасни кабели и лутане из неосветени улици, ние, хората зад приложението, решихме, че трябват действия и че гласът ни, гласът на обществото, ще бъде чут. Осъзнахме само, че в днешния дигитален свят ни липсва инструмент, който да ни позволи да избегнем бюрокращината и сигналите ни да достигат от телефона до правилната институция.
Искаме да направим България място, където институциите работят и проблемите на гражданите наистина са от значение. Колкото повече и по-задружни сме, толкова по-трудно е за общините да ни игнорират. Заедно можем да покажем, че гражданското общество в страната ни не спи и е непримиримо към нередностите.
В стремежа си да си помагаме взаимно събрахме на едно място въпросите, които най-често ни задавате. Те касаят не само подаването на сигнали, но и тяхното развитие и пътят им из институциите. Тук може да намерите и отговори на въпроси, които пряко касаят работата на приложението Civi и екипът, който стои зад него.
Civi e приложение, което е създадено за сигнали за нередности в градската среда. Платформата приема сигнали за проблеми от неспешен характер, чието решение би довело до трайно подобрение в бъдеще. Сигналите се подават в различни категории, които могат да бъдат видяни в самото приложение.
Civi е платформа, която помага да се обединим като гражданско общество и да посочим проблемите, така че институциите да нямат вариант да "пропуснат" нашите сигнали. Често разбирането на българските институции е, че подадените сигнали в социални мрежи не се отнасят за тях и много често тези сигнали не стигат до отговорните институции, реакцията закъснява или никога не идва. Със Civi нещата стоят по различен начин. Когато подадеш сигнал, той ще бъде входиран в общината и тя ще бъде длъжна да даде отговор кога ще започне отстраняване на проблема.
За съжаление не. Сигнали се приемат само през мобилното приложение Civi - то е създадено именно с тази цел. Подавайки сигнал през приложението, ти като гражданин си гарантираш, че проблемът е изпратен до правилната институция, регистриран е и законовите срокове започват да текат.
Не приемаме всеки сигнал за достоверен. Civi разполага с контактен център от оператори. Когато се получи сигнал, първо се проверява достоверността на описания проблем и внимателно се разглежда снимковият материал. Проверява се дали локацията на снимката съвпада с реалното местоположение. Ако има съмнение за фалшив сигнал се прави директен контакт с човека, подал сигнала. Сигнали, в които липсва информация, или които не попадат в категориите, предложени в приложението, биват изтрити. Изградили сме процес, който постига необходимата ефективност.
Всеки постъпил през приложението сигнал се обработва от Контактния център на Civi. Той включва описание на проблема, както и правна обосновка, подготвена от екип юристи.
Civi е медиатор между гражданите и отговорните институции. Нашата роля е да изпращаме своевременно всички сигнали, постъпили през приложението, и да се грижим за добрата комуникация между страните. Това включва и редовно да информираме потребителите в самото приложение относно статуса на техния сигнал.
В Civi координираме комуникацията с всички институции по официален път. Изпратените сигнали се защитават с правна обосновка, която посочва на всяка една институция съгласно кой нормативен акт следва да предприеме действия. В случай на липса на реакция сигнализираме и на органа, който контролира съответната отговорна институция. По този начин автоматизираме процесите, предвидени в закона. Ние от Civi вярваме, че хората трябва да отстояват правата си и че ограничаването на именно тези права пречи на обществото ни.
Трудно е да се даде конкретен отговор на този въпрос. Екипът ни има грижата своевременно да изпраща всички сигнали. Когато един сигнал бъде изпратен до общината тя издава входящ номер - номерът, с който сигналът е регистриран в деловодството на самата община. От датата на издаване на този номер започва да тече 30-дневен срок, в който общината е длъжна да отговори. В случай, че някоя институция наруши определения от закона срок за отговор или реакция, Civi автоматично сезира по-висока инстанция, която да вземе отношение. Ако дадена институция, чрез своето действие или бездействие, наруши вменени с нормативен акт отговорности, то тогава по-висша инстанция ще ѝ нареди да изпълни задълженията си.
Ако няколко човека пуснат сигнал за едно и също нещо, то този сигнал бива обединен в един. Въпреки че проблемът е обединен, общината получава подадените сигнали от всички хора.
Когато пуснеш сигнал той се входира или самостоятелно, или колективно, заедно с натрупалите се подкрепящи към момента на изпращането. За всеки нов подкрепящ се изпраща отделен сигнал в общината.